Saber què
necessita cada nen i cada nena, estimular-lo i demanar de cadascun el màxim que
pugui donar. Avui l'escola té nous objectius, i un dels més importants és
detectar les necessitats educatives i les capacitats pròpies de cada alumne,
per tal d'adaptar-s'hi i ajudar-lo a aprendre millor. Als mestres els agrada
dir que tots els nens són diferents, i que això no inclou només els que tenen
alguna dificultat especial. Però per als que sí que en tenen, la perspectiva
escolar ha canviat encara més: malgrat l'escassetat de recursos, ara
l'escola aposta per la integració de tots els alumnes. Portar a la vida
real el somni de l'educació inclusiva és complicat, i suposa un esforç
important per a mestres i alumnes. Els demanem com viuen la diferència dins i
fora de l'aula, i com tracten de respondre a allò que cada nen i cada nena
necessita per aprendre.
I passem un dia
a l'Escola Margalló de Vilanova, un centre únic, plenament inclusiu, on
conviuen nens i nenes amb necessitats educatives especials amb alumnes sense
dificultats. També en aquest capítol coneixem l'experiència de l'aula
hospitalària de l'Hospital Materno-infantil de la Vall d'Hebron, a
Barcelona, i de l'equip de mestres que acompanyen cada dia els nens i nenes
ingressats, i entrem a les aules d'un institut de Barcelona que integra
alumnes sords.
Us convidem a
veure el programa, clicant aquí El programa de
Mestres TV3 "L'escola per a tots"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada