Junts a l'aula?
És compatible la qualitat amb un model d'educació comprensiva a Catalunya?
El nostre sistema educatiu es troba avui en una cruïlla de camins. Està en crisi la realitat de l'escola comprensiva i integradora a Catalunya? Com hem aplicat, a la pràctica, el model que es deriva de les lleis? En el context actual, té sentit l'escola que no selecciona els alumnes durant l'educació obligatòria ni els posa en itineraris separats segons les seves capacitats? Són compatibles la qualitat i l'excel·lència amb un model d'escolaritat obligatòria compartida? Quines són les conseqüències de desmantellar el model? Cap on ha d'evolucionar? És possible un nou model d'aula comprensiva i integradora?
Per debatre sobre aquestes preguntes, la Fundació Jaume Bofill us convida a l’acte en què intervindran:
Ricard Aymerich, director de l'Escola Montserrat Solà de Mataró i president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.
Josep M. Lluró, professor d'història a l’IES Matadepera. Exdirector d'Aula d'Escola Europea.
Enric Roca, pedagog, professor a la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinador d’Edu21.
Tots tres són autors del llibre Junts a l'aula? Present i futur del model d'educació comprensiva a Catalunya, que es presentarà durant l'acte.
Dilluns 26 de març de 2012 , a les 18.30 h
Sala Cotxeres del Palau Robert
Passeig de Gràcia, 107 - Barcelona
Capacitat limitada de la sala
Accés lliure. Només cal confirmar l’assistència
Durant l'acte es podrà comprar el llibre
Junts a l'aula? Present i futur del model d'educació comprensiva a Catalunya. En una anàlisi aprofundida, més d'una trentena d'experts revelen el desencontre existent entre els models establerts i la pràctica als centres. Els sistemes comprensius redueixen les desigualtats i milloren els resultats de l'alumnat. A Catalunya ha estat una història d'èxit durant molts anys. Els autors es pregunten per quina raó hi ha una pràctica generalitzada de segregació per grups de nivells en els centres educatius del nostre país. I plantegen propostes per renovar aquest model davant les noves tensions del sistema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada