Dret a una educació i una atenció especials per als
infants amb discapacitats físiques, psíquiques o mental
Elisenda Gol Busquet, Marta Pina Urbano Elisenda Gol Busquet i Marta Pina Urbano,
Mestres del Centre d'Educació Especial Dr. Folch i Camarasa de Barcelona.
EIs infants amb discapacitats tenen dret a gaudir d’atencions específiques i d’una educació i una capacitació adequades a fi d’aconseguir la seva integració social i el seu màxim desenvolupament individual, tant cultural com espiritual (CDI, art. 23).
“EL BOSC DE LES DIFERÈNCIES”
Malgrat que tots tenien moltes ganes d’arribar-hi, el camí els va sorprendre. La Tortuga, que caminava molt a poc a poc, no va poder seguir el ritme dels altres i va arribar quan l’escola ja era tancada. L’Esquirol, bellugadís i juganer com és, saltant d’arbre en arbre i distret amb les pinyes, va sortir del camí i es va perdre. El Pardalet volava tan alt que va perdre de vista els seus amics, es va despistar i, volant volant, va anar a parar al «Llac misteriós». El Cargol, com que tenia tanta por de sortir de la seva closca i de seguir el camí, va estar una estoneta amagadet i després va decidir tornar enrere cap a casa. I la Llebre va anar tan ràpida que, quan va arribar, s’adonà que cap altre dels seus amics no hi era. De sobte es va posar tan trista que va començar a plorar, sense acabar d’entendre per què estava sola. Però, per sort, la Fada de la «Muntanya encantada», en sentir els seus plors, se li apropà tot preguntant-li:
–Per què plores, Llebre?
–És que hi ha un únic camí per anar a l’escola, i, com que tots som diferents, només jo hi he pogut arribar! –digué la Llebre.
La Fada, sorpresa, li va respondre:
–Uix! Això no pot ser, tots els animalets han de poder arribar a l’escola per aprendre moltes coses. Tranquil•la, trobarem una solució!
I va ser així com l’endemà al matí els amics tornaren a trobar-se, i quina va ser la seva sorpresa quan van veure molts camins diferents:
–Que bé! –van dir tots.
Aquell dia, la Tortuga va arribar a l’hora, perquè el seu camí era curtet. L’Esquirol no es va perdre perquè va seguir un camí d’arbres que el guiaven. El Cargol va ser més valent perquè seguia la bonica cançó que la Fada li anava cantant des de la muntanya. I la Llebre duia un picarol penjat del coll, i el so ajudava el Pardalet a no perdre’s.
Què contents que es van posar! Per fi tots havien pogut arribar a l’escola!
Quina alegria!
Cada infant té el dret a disposar dels mitjans adequats a les seves característiques i necessitats per accedir a l’educació. No hi ha d’haver un únic camí, sinó molts i diferents, que s’adaptin als infants i no a la inversa.
Un cuento precioso, podría copiarlo para nuestra comisión de escuela inclusiva?Me gustaría proponerlo para que saliera en la próxima revista.
ResponEliminaGracias
Me encantó el cuento
ResponEliminaI tant que el pots copiar, explicar, difondre...Te'n dono les gràcies, per això el vam fer!
Eliminauna abraçada!
Em fa molt feliç veure que aquest conte s'ha difós una miquetona a través d'aquesta plana. Gràcies!
ResponEliminaHola. Estic treballant el vostre conte a la siei. Les activitats no les puc obrir. Les podria aconseguir. Gracies
ResponElimina